tisdag 30 april 2013

Kakfest, Jonas 21st & Broome...




Mina vänner Ida och Oscar bjöd in ett gäng på kakfest i Claremont så vi käka en god kaka och gick ner till floden och njöt av solnedgången.




Min danska vän Jonas firade sin 21 års dag för andra gången (han fyllde24) med en stor fest a'la Australia way of 21st.









Dagen efter spenderades i Scarborough med volleyboll, bad och grymma burgare. Perfekt söndag!




10 dagars lov har spenderats norrut, uppe över tropiska gränsen, i Broome. En mysig stad (!) där det inte händer speciellt mycket, med en skön lunk, varmt och skönt och fantastisk miljö. Jag bodde på Kimberly Klub, en budget resort och backpacker ställe som var helt underbart. Lummig miljö, najs pool och härliga människor. Vi åkte på en tur upp till Cape Leveque där vi besökte en pärlfarm, fiskuppfödare, hälsade på i aborigin communities och åkte till fantastiska stränder lååångt ifrån civilisationen. För att komma dit tog det 3 timmar med bil, varav 2 timmar var på röd grus väg! Kamelridning i solnegång har avklarats. Badat på Australiens top 1 rankade strand. Badat massor i poolen och lekt bollekar  på KK. Varit ute och partajat och varit på beachparty. Kollat dinosaur fotavtryck sen 135 miljoner år tillbaks. Varit på marknad. Bara tagit det lugnt...
(Skulle önska att jag fattar varför min blogg inte vill att jag ska lägga in bilder från min systemkamera, så det får bli ett par mobilbilder istället... Sorry!)













Nu laddas det för Valborsfirande på lördag a'la Lund/Uppsala style med taggade svenskar, norrmän, danskar och australiensare som tillsammans kommer ha en grym dag tillsammans med en början 9.00 med champangefrukost, någon form av forsränning i havet och följt av champangegalopp! Kommer bli galet!!

Puss

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder, jag förstår att du har det underbart där borta:)! Bara njut och ha det riktigt bra den sista tiden så ses vi snart min fantastiska vän! Massor med kramar

    SvaraRadera