fredag 17 augusti 2012

Circus, Olympic Games Party & avsked

Förra torsdagen bjöds det på Circus Quircus i Perth. Riktigt grymma akrobater!!



På fredagen var det Olympic Games Party på hostlet där jag bodde innan. Alla var taggade och gick all in för festen. Jag var på festen som Sally Pearson från Australien, OS-guld i häckhoppning... En riktigt kul fest med massa roliga upptåg.


















Vaknade ganska trött på lördagen som blev en lugn och skön dag. Åkte in till Freo ett tag och hängde i parken med Johanna, Leo & Cami.



Min vän Ellen som jag träffade på flyget på vägen ner pluggar på ett universitet ca 20 min från Freo så jag hängde där några timmar på söndagen. Fantastiskt trist väder med regn nästan hela dagen...



Sarah & Chris, två vänner jag lärde känna tidigt på hostlet, flög i måndags till Cairns för att fortsätta deras resa. Väldigt trist då jag gillade båda väldigt mycket! Tog en öl med dem innan de åkte och gav dem båda världens kramar.


Vi hade stor gemensam middag ett gäng i onsdags. Alla gjorde någon rätt var och tog med. Mycket trevligt och alla var sjukt mätta efteråt.



Har alltid torsdagar ledigt från skolan, så började denna torsdagen med att plugga och att sen sitta ute och läsa min bok i det underbara vädret. Hängde lite med Johanna, Cami och Leo när de packade ihop bilden för att åka på roadtrip norrut med Vaughan. På kvällen åkte jag in till Freo och åt på Food Courten (asiatisk) med ett gäng och gick sen till Rosies, en irlänsk pub, som har billig öl och en fantastisk trubadur på torsdagar.




Har haft min första riktiga inlämning som jag fick tillbaks i veckan... Klarade den! Wihoo! Känns bra. Vi har uppgifter till nästan varje klass men denna känns lite större, så det var skönt. Engelskan flyter på men skönt att ha någon här att prata svenska med ibland oxå.

2 kommentarer:

  1. Hej Emma,

    Vad kul att läsa och så mycket du har hunnit med redan, du verkar ha det toppen! Skall läsa regelbundet
    Kram bror Fredrik med familj

    SvaraRadera
  2. Hej på er!!!
    Vad kul att ni läser... Jag försöker ringa er i helgen :)
    Saknar er!! Hälsa!!
    Kramar till er alla!

    SvaraRadera