måndag 4 februari 2013

Big Day Out, Pubcrawl & Sunday session

I måndags drog jag o Leah (min roomie och fd kollega) väldigt spontant till Big Day Out, en dagsfestival i Perth. Riktigt härlig dag med strålande sol, glada människor och bra musik! Vi lyssnade bland annat på Vampire Weekend, Band of Horses, Yeah Yeah Yeah, The Killers och Red Hot Chilli Peppers!!! 







I lördags hade vi Scanaustralian pubrunda i Northbridge. Ett härligt stort gäng med både Skandinaver och Aussies som gjorde gatorna i den stadsdelen lite gladare!!! 







Efter en runda på stranden igår för att lyssna på bandet som brukar jamma där på söndagar blev det en hyfsat spontan runda på Sunday session på hotellet här nedanför. Alltid lika bra ös och med kul sällskap kan det inte gå fel!






Idag började skolan igen efter 7 veckors sommarlov!! Härligt att vara tillbaks och gnugga geniknölen igen och träffa mina goa kursare! Efter skolan drog jag till Claremont och fikade med Kelda och Marte, och sen hängde vi en sväng på stranden innan vi drog hemåt.


Känns helt fantastiskt att jag kan vara här en termin till och bara njuta av det fria livet här. Innan jag vet ordet av kommer det vara juli och dags att åka tillbaks till mitt Helsingborg igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar