onsdag 26 september 2012

Kräftskiva, inflyttningsfest och köttbullemiddag...

Nu har jag skaffat mig en het partner in crime. Meet Black Mambo!!!


Vi kommer förhoppningsvis ha några grymma turer ihop fram till nästa sommar!!

Det som jag sett fram emot riktigt länge var i fredags, KRÄFTSKIVA!!! Vi var två olika kräftskive-gäng som slog våra kloka huvud ihop och körde en större fest tillsammans istället. Vilken hit! Massa svenskar och några andra nationaliteter. Riktigt kul kväll med egen hatttillverkning, några kräftor, snaps, sånger, uppträdande, mycket dans och nya vänskaper. Vilken fantastisk kväll! Mycket märklig upplevelse att vara så många svenskar på ett och samma ställe och nästan bara snacka svenska för en hel kväll när man 95% av tiden här snackar engelska...













På lördagen var det bara att ladda om till helgen andra stora fest. 9 killar från hostlet jag bodde på innan flyttade ihop i ett hus i Murdoch så inflyttningsfest stod på inbjudan. Riktigt stort hus de fått tag i  och med pool så de kommer nog ha en grym tid där. Det kändes som hela hostlet var där och några till. En galen fest med många asgarv. Jag o Grace missade vårt sista tåg hem så jag sov nån timme på en matta, helt fördärvad i kroppen och stelfrusen, innan vi tog en taxi hem vid 07. Grace drog o jobbade och jag somnade om några timmar i en varm o skön säng!!














Söndagen bjöd på gött väder så några timmar spenderades på Cottesloe beach spelandes volleboll med ett gäng från hostlet. Lagom energikrävande efter en väldigt rolig och intensiv helg.


Tisdagen är köttbulledag på IKEA i Perth så jag och några kompisar hade planer på att dra dit. Ändrade planer i sista minuten så jag gjorde köttbullemiddag här hemma till mig o Crazy Hawaii girl (Grace).


Idag var sista dagen i skolan på 2,5 vecka!! Så skönt. Har en rapport som ska skickas in innan fredag men är nästan klar och behöver bara skicka iväg den på nätet. Är godkänd i allt som lämnats in hittills så det känns skönt att ta lite ledigt med gott samvete. Grillkväll här hos oss imorgon med ett gött tjejgäng, jobba både lördag och söndag, sen är siktet inställt på onsdag då jag kommer ha en underbar resa upp till Exmouth, Coral Bay och Karijini Nationalpark!!!! Can't wait!!!

1 kommentar:

  1. Åh, tack snälla fina du för din kommentar! Så himla glad blir jag! Kul att hitta din blogg oxå och få följa dina spännande äventyr! Kram

    SvaraRadera