söndag 16 september 2012

Subiaco, beer pong och vita kängurus...

Ja då har det gått länge igen sen jag bloggade. Tiden bara flyger iväg... Nästa vecka är vecka 9 i skolan vilket betyder att jag varit här snart i 10 veckor!! 1,5 vecka kvar i skolan tills vi har 2,5 veckas lov. Som det ser ut nu kommer jag o två vänner dra iväg på roadtrip upp till Exmouth och Karijini nationalpark! Längtar!!!

Torsdagar är jag alltid ledig från skolan och mina två kompisar Kas och Alma är oftast också lediga då så vi brukar alltid hitta på något då! Förra torsdagen var vi i Subiaco, en stadsdel i Perth, för att kolla läget. Kul att se lite andra delar och Subiaco var väldigt trendigt och trevligt och ska vara ett bra partyområde.





Sunday sessions är stort här. Förra söndagen hade vi en session på North Freo beach där vi grillade och umgicks några timmar. Jag gick dit längs strandpromenaden, vilket tog ca 35 min enkel väg. Helt fantastisk promenadväg!!





Onsdagskvällen bestod av ett kärt återseende! Min vän Ayden som jag träffade när jag o Caroline reste på östkusten kom hit med 2 vänner!! Grace, min nya roomie från Hawaii, var också med! Riktigt kul kväll med pingis, roliga minnen, mycket snack o beer pong!!






En annan underbar händelse på ondagen var att Sandy o Marcus äntligen fick se sin fina lilla kille!!! Grattis mina fina vänner! Längtar tills december då jag får gosa med honom.

I lördags var jag uppe med tuppen för att åka med de Internationella studenterna på skolan till Caversham Wildlife park. Ett gratis event som skolan fixade och vi var nog ca 30 personer som åkte! Mysigt att gå runt och se olika djur, mata, klappa kängurur, se hur de driver sina farmar och fotografera massor... Mina favoriter måste nog vara de vita kängururna. Jag dog lite av kärlek!!





















Förra lördagen jobbade jag som servitris på ett event på ett konstgalleri i Freo. I torsdags hade jag en trial på en restaurang, The Blue Duck, här på stranden i Cottesloe. Det gick kanon, så i går hade jag mitt första skift där. Känns riktigt bra, trevliga kollegor och fantastiskt läge så det blir nog toppen med några skift i veckan.

Idag har verkligen varit en grym dag! 28 grader och Cottesloe har visat sig från sin absolut bästa sida. Massa folk och riktig puls! Kommer bli grymt här över sommaren!!! Träffade Rebecca för en fika på stranden och de 2 timmarna gick i raketfart. Riktigt trevligt och massa intressanta och roliga diskussioner!


Imorgon har jag en inlämning i Industriella relationer så dags att göra klart sista frågan!! Ni får gärna lov att kommentera inläggen så jag vet att ni mår bra!! ;) Saknar er!! Kärlek!!

4 kommentarer:

  1. Tittar på svenska hollywoodfruar och läser din blogg i pauserna. Shit va mycket du har hunnit med på 10 veckor. Så himla skönt det låter med vår och 28 grader. Själv köpte jag D-vitaminer på apoteket idag, för nu är det verkligen höst på allvar här hemma. Fick fundera ett tag på vem din nya kille är, men till slut trillade polletten ner. Stor kram

    SvaraRadera
  2. Visade precis Ida dom härliga bilderna på djuren. Koalan tyckte hon mest om. Rebecca har precis kommit hem från ett 1h40min innebandy pass. Ska visa henne också efter duschen.Storebror undrar vem killen är!!! Många kramar från oss!!!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Sååååå avundsjuk man blir! Så passa på o njut!!!!Jag undrar oxå vem killen är! Berätta!!!Kram från Mor

    SvaraRadera
  4. Haha undra vilket som ar mest underhallande, Emma!! Min blogg eller Hollywood fruarna :)Min nya kille?!! Du far garna beratta vem for jag vet inte heller :) Stor kram!!

    Ja djuren har ar saa fina! Kul att kunna fota dem riktigt nara med! Horde att Becca varit pa innebandylager och Ida sovit hos en kompis!! Jag vet inte vem hon menar, for nan kille finns inte vad jag vet :) Manga kramar tillbaks till er!!

    Ni far komma o halsa pa mammi!! :) Du far fraga Emma vem det ar for jag vet inte vem hon menar :) Kram

    SvaraRadera