onsdag 25 juli 2012

Bootcamp, skola & kvällsvy över Perth

Söndagseftermiddagen spenderades med Martin och Henrick, två svenska killar som flyttat hit för att jobba i Perth. Vi gick runt lite här i Freo sen käkade vi en god middag på uteserveringen på Sandrinos!! Riktigt trevligt!

Måndagen var första dagen med min klass. Egentligen bara upprop och vi gick igenom hur hösten kommer att se ut. Klassen blir nog bra. Bra mix mellan åldrar och alla verkar trevliga. Det finns några internationella studenter till i klassen så jag behöver inte känna mig sämst på att prata engelska högt inför alla.

Chantal, en tjej från Amsterdam som jag träffade när jag var här i Australien sist, är i Perth på semester så jag mötte upp henne, hennes pojkvän & deras kompis för en fika i hamnen på eftermiddagen! Så kul och vilket sammanträffande.




På kvällen körde vi först lite bootcamp med hostelägaren Vaughn. Sprang några minuter och stannade mellan varven för att göra olika  styrkeövningar. Riktigt jobbig, men inte så konstigt när jag inte tränat ordentligt på några månader. Efter träningen satt hela träningsgänget i jacuzzin en halvtimme! Sååå välbehövligt för mina stackars muskler. Vaughn bjöd mig på middag på en italiensk restaurang efter det som en sen födelsedagspresent! Merci!!!

Upp tidigt (07.30) på tisdagen igen för skola mellan 9-12! Kan nog bli bra med skolan. Väldigt mycket grupparbeten, diskussioner, onlinearbete osv som jag gillar, dvs inte så mycket läsande utan mer lärande på lektionerna.

På kvällen åkte vi några stycken från hostlet till Kings Park i Perth för att kolla utsikten på kvällen. Var även uppe i DNA-tower för att kolla utsikten därifrån. Fantastisk park!



Igår hade jag skola mellan 9-15. Lång dag och jag var slut i skallen när jag kom hem, men jag vänjer mig nog snart! Börjar lära känna mina klasskamrater nu så det känns bra även om jag nog inte kommer hänga med dem på fritiden.

På kvällen tände Vaughn en brasa på gården så vi satt där hela kvällen och drack vin, snackade skit och grillade marshmallows! Yam!!

Idag är jag ledig från skolan (varje torsdag) så nu sitter jag på ett mysigt café på andra sidan gatan från vårt hostel och käkar pannkakor och använder deras wifi....



Ikväll är det ny bootcamp sen BBQ på hostlet. Imorgon ska jag till skolan 2 timmar på eftermiddagen men ska nog åka och kolla på huset vid stranden och hur det ser ut på insidan och sen behöver vi komma överens om hyra och vad som ingår med el osv. Så dyrt med boende här, billigt är ca 150 dollar i veckan... Inte billigt om du frågar mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar