lördag 21 juli 2012

Standhäng, födelsedag & Perth

Wifit här är inte det bästa så tyvärr blir det inte inlägg så ofta. Förhoppningsvis blir det ändring på det när jag flyttar men det återstår att se. Ska börja kolla efter boende idag eller imorgon tänkte jag... Kan bo här tilkls jag hittar något som känns bra. Imorgon får jag ju nog besked på om det blir något med huset vid havet. Annars löser det sig med något annat!

Vädret här är grymt... Det är ju vinter här nu, vilket är ganska svårt att förstå! Det är strålande sol nästan varje dag och runt 20 grader på dagarna. Kvällarna blir ganska kalla men med ett par jeans, hoodie och en infravärmare på uteplatsen sitter vi där på kvällarna.

I onsdags gick jag, Dom och Will till South beach här i Freo.  Vi hängde där någon timme, ritade i sanden och snackade skit. Härligt!! Dom är från London och Will från Amsterdam, trevliga killar!




På torsdagen träffade jag Ellen och hennes tre kompisar från Murdoch university på en fika på Cappucino street för att sen dra till skolan för att ha en workshop med andra internationella studenter. Har fortfarande inte fått mitt schema utan får det på måndag då introduktionen av min kurs börjar.. På kvällen gick vi till en irlänsk bar och satt där och drack öl och lyssnade på en man som spelade. Riktigt trevligt. Will skulle dra till flygplatsen vid 04 för att åka till Japan så jag var uppe med honom till 03.30 tills jag inte pallade mer.





Lite seg på fredagen men kom ner till många grattis av folket här på hostlet! Trevligt... Drog iväg till Perth för att kolla in staden. Gick genom den hektiska shoppingdelen till floden och vidare upp mot Kingspark. Där uppe har man utsikt över hela staden, heeelt fantastiskt!! Satt där några timmar och bara njöt och käkade lunch. Fick fina telefonsamtal hemifrån vilket verkligen uppskattades. Gick sen tillbaks in mot centrum och kollade i lite butiker innan jag tog tåget hem igen. Kvällen blev lugn med några öl och häng här på Pirates!








Vi skulle egentligen åkt på en bush walk på lördagen med den blev inställd så vi var ett gäng som drog till Cottlesloe beach istället och hängde några timmar i solen. När vi kom tillbaks hade solen gått ner och vi tyckte vi skullebada i jacuzzin. Dock hade den varit avstängd så det blev bara 32 grader så ett kort bad och en lång varm dusch fick det bli... Har lagt in hela Vänner från säsong 1i datorn så igår började jag med första avsnittet. Riktigt kul!




Nu på morgonen har jag bara chillat. Fortfarande seg av jetlag med det börjar bli bra nu. Ska träffa 2 svenska killar i eftermiddag o hänga runt lite här i Freo!

Ska försöka lägga upp lite bilder när wifit är med mig nästa gång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar