måndag 30 juli 2012

Becoming a beach babe!!!

Helgen som gick var lugn. Jag, Johanna o Barbara hängde mycket och hade varsin middag fredag till söndag. Barbara gjorde en smarrig vegetarisk curry, jag gjorde en couscoussallad med kyckling och chorizo och tzatziki och Johanna gjorde pannbiff, stekt potatis och svamp och lök sås!! Allt blev kanongott och så mycket trevligare det är att laga mat till andra.


På lördagen åt vi först lunch på Capuccino strip och på kvällen efter middagen gick vi ner till Little Creatures bryggeri i hamnen och drack nån öl. De gör sin egen öl där så jag ska gå dit och gå på deras rundvandring någon dag. Härliga stora gamla varvslokaler så det har en riktigt härlig hård känsla med väldigt mycket charm.




På söndagen var vi ett gäng från hostlet som drog till Cottlesloe beach och spelade volleyboll, igen!! Vi hade nog 22 grader och strålande sol, varmt som bara den och riktigt trevligt.



Efter en långpromenad igår morse ner till piren vid småbåtshamnen med Johanna tog jag tåget till Cottlesloe, 10 minuter från Freo, för att kolla på huset jag pratat om... Vaughan som bor där har en lägenhet på ovanvåningen och jag kollade på den som ligger på bottenplan. Läget är helt sjukt bra så jag får helt enkelt köpa 70-tals inredningen där. Det tar 3 minuter att gå från mitthus till huset på bilden ovan... Sök adressen på google maps så hittar ni mitt nya crib. Gästrum med extra säng finnes!! Flyttar in på måndag nästa vecka och längtar!!


Min nya adress blir då

16 John Street
Cottesloe WA 6011
Australia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar